Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Hier vind je de projecten van de clubleden.

Moderators: Moderators, Bestuur

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PdeBie
Moderator
Berichten: 7433
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 13:12
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door PdeBie » za 6 juni 2015, 22:34

jemig. je haar is gewoon grijs van het stof :mrgreen:
Peugeot 207 1.6 16v XS Pack (2006) - Clubleden pagina

Gebruikersavatar
samversteeg
Berichten: 2390
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 13:31
Locatie: Varik

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door samversteeg » za 6 juni 2015, 23:14

:rofl: Dit komt me bekend voor


Die bak is mij ook veel te lang. Ik rijd nu korter en haal men top bijna in de 4...

Gebruikersavatar
Dane
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 9 januari 2011, 13:37

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door Dane » za 6 juni 2015, 23:56

Goed bezig Rijk!
Ik vind die van mij al snel, denk dat die van jou nog wat harder gaat :lol:
Is je draaicirkel nu ook groter? Bij mij pastte er geen 6bak in, dan kwam het wiel tegen de versnellingsbak met insturen.

Gebruikersavatar
Black16VRijk
Bestuurslid
Berichten: 3092
Lid geworden op: do 28 september 2006, 20:27
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door Black16VRijk » zo 7 juni 2015, 07:11

Met welke bak rij je dan? Deze bak is juist heel kort en zoals jij nu aangeeft die van jou lang want als je in zijn 4 al aan de top zit dan heb je toch niets aan de vijf?
Geef anders de gearratio en de eindoverbrenging door dan weet ik het zo :wink:

De draaicirkel naar rechts is iets groter geworden, maar dat valt opzich wel mee. Momenteel komt het wiel met max. insturen er tegenaan en moet ik nog een afstandhouder bij het stuurhuis aanbrengen.
Built Not Bought, Driven Not Garaged!!

Gebruikersavatar
samversteeg
Berichten: 2390
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 13:31
Locatie: Varik

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door samversteeg » zo 7 juni 2015, 13:45

307cc bak.


---------------206GTi--306GTi-6-307 2.0
Ratio 1:------3.455----2.923----3.455
Ratio 2:------1.870----1.869----1.870
Ratio 3:------1.360----1.414----1.360
Ratio 4:------1.051----1.148----1.051
Ratio 5:------0.861----0.951----0.861
Ratio 6:-------n/a-----0.795------n/a
Reverse:-----3.333----2.584----3.333
Final Drive:--3.790----4.05------4.054

De 6-bak is langer maar korter verdeeld.


Probleem is dat de toerenwinst enorm is. In de hogere versnellingen worden dat absurde snelheden. Met de 307 bak haal ik ~220km/u in de 4 en de 5 zou theoretisch tot 270km/u moeten lopen.
Even uitgerekend zou ik op een theoretische top van 297km/u uitkomen met de 6-bak. Dat lijkt me ook niet erg zinvol :roll:

Gebruikersavatar
Black16VRijk
Bestuurslid
Berichten: 3092
Lid geworden op: do 28 september 2006, 20:27
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door Black16VRijk » zo 7 juni 2015, 20:54

Dit laatste is afhankelijk van je toerenbegrenzer en zit die van mij op 7000.

Er staat 1 (type)fout in de opstelling en dat is de eindoverbrenging van de 306gti bak, deze is 3,95 in plaats van 4,05. Het tandwiel is namelijk 19x75.

Zoals ik nu rij met 7000 toeren en banden 195-40-17 heb ik de volgende snelheden:

1st Gear (kmh): 67
2nd Gear (kmh): 104
3rd Gear (kmh): 138
4th Gear (kmh): 169
5th Gear (kmh): 205
6th Gear (kmh): 247

Zeker door de kleinere tussen stappen blijft je motor goed op toeren (verval van 400-500 toeren) en zou dit mijn inziens beter zijn. Voor jouw motor heeft 220 in zijn 4 geen zin en maak je nu geen eens gebruik van de 5?

Hiermee zou je zelfs met 15 inch kunnen gaan rijden, waardoor je theoretische top weliswaar lager wordt, maar je werkelijke top misschien zelfs hoger beter wordt en de tussenacceleraties sneller worden.
Built Not Bought, Driven Not Garaged!!

Gebruikersavatar
samversteeg
Berichten: 2390
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 13:31
Locatie: Varik

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door samversteeg » ma 8 juni 2015, 01:02

Ik snap je niet helemaal wat je me wil zeggen?
De 6-bak blijft langer. Liefst zou ik nog een veel kortere bak willen. Top van 220km/u zou voldoende zijn. Maar dat is niet eenvoudig. Binnenwerk Mi16-bak ombouwen in een BE4-bak was een optie, maar een te dure.

Toerenbegrenzer: 8000
Bandenmaat: 215/45/17 (Binnenkort 215/45/16)
Black16VRijk schreef: Voor jouw motor heeft 220 in zijn 4 geen zin en maak je nu geen eens gebruik van de 5?
Nounou niet zo negatief. Auto loopt 235km/u.

Gebruikersavatar
Black16VRijk
Bestuurslid
Berichten: 3092
Lid geworden op: do 28 september 2006, 20:27
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door Black16VRijk » ma 8 juni 2015, 17:51

Ik bedoel het ook niet negatief maar misschien is het niet goed te verwoorden cq te begrijpen ;)

Zal wel effe bellen :)
Built Not Bought, Driven Not Garaged!!

Gebruikersavatar
The Flying Eagle
Moderator
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 21 maart 2012, 14:16
Locatie: Capelle aan den Ijssel
Contacteer:

Re: Black16VRijk 6 bak en lsd pag. 63

Bericht door The Flying Eagle » ma 8 juni 2015, 20:54

Het is wel een heerlijk rijdbaar autootje geworden met dat diff :mrgreen:
106 GTI Noir Onyx
Groupe N 50mm | Newmann Cams | Peugeot Sport/Eibach -50mm | 266mm CL RC6 | Maxxis ZR9 | Spacro Spint V
Daily 205 XS bone stock..

Plaats reactie