Speakers achterin

In Car Entertainment

Moderators: Bestuur, Moderators

Poa1903

Re: Speakers achterin

Bericht door Poa1903 » di 17 mei 2016, 10:26

Ik heb inmiddels de hoedenplank speakers en subwoofer erin zitten. Ik snap inderdaad dat er gezegd werd dat mensen het niet mooi vinden klinken, maar met de juiste adstellingen geeft het toch een heel mooi geluid hoor. Wat een kracht zit er in die speakers.
Heb een tweedehands hoedenplankje gehaald voor 7,50 waar de perfecte gaten al in zaten. Als ik de speakers toch nog verplaats of anderen in de deurpanelen zet, kan ik mijn originele hoedenplank erin leggen.

Zal binnenkort even foto's maken!

P.S. het was mijn eerste inbouw project. Zeer gaaf om te doen, alhoewel ik wel wat probleempjes heb moeten oplossen en heel wat stress heb gehad met bepaalde dingetjes (nadelen van 2e hands setjes. Missende versterker schroefjes die speciaal voor versterkers zijn en nergens te vinden zijn..). Resultaat mag er zeker wezen.

P.P.S. voorin de deuren heb ik al nieuwe speakers zitten. JBL GX 602 serie ofzo. In ieder geval beter dan standaard, alhoewel ik wel merk dat ze niet extreem veel aankunnen, helemaal vergeleken met speakers achterin. In de achterpanelen wil ik wel even kijken wat voor speakers daar in kunnen.

ReinderT

Bericht door ReinderT » di 17 mei 2016, 10:32

Poa1903 schreef:Ik heb inmiddels de hoedenplank speakers en subwoofer erin zitten. Ik snap inderdaad dat er gezegd werd dat mensen het niet mooi vinden klinken, maar met de juiste adstellingen geeft het toch een heel mooi geluid hoor. Wat een kracht zit er in die speakers.
Heb een tweedehands hoedenplankje gehaald voor 7,50 waar de perfecte gaten al in zaten. Als ik de speakers toch nog verplaats of anderen in de deurpanelen zet, kan ik mijn originele hoedenplank erin leggen.

Zal binnenkort even foto's maken!

P.S. het was mijn eerste inbouw project. Zeer gaaf om te doen, alhoewel ik wel wat probleempjes heb moeten oplossen en heel wat stress heb gehad met bepaalde dingetjes (nadelen van 2e hands setjes. Missende versterker schroefjes die speciaal voor versterkers zijn en nergens te vinden zijn..). Resultaat mag er zeker wezen.

P.P.S. voorin de deuren heb ik al nieuwe speakers zitten. JBL GX 602 serie ofzo. In ieder geval beter dan standaard, alhoewel ik wel merk dat ze niet extreem veel aankunnen, helemaal vergeleken met speakers achterin. In de achterpanelen wil ik wel even kijken wat voor speakers daar in kunnen.
Zie show je installatie topic! :pics:
Ben benieuwd hoe het eruit ziet ;)

gedaante

Bericht door gedaante » wo 18 mei 2016, 21:42

Voor in past 16 en achter 13 ben zelf bezig om de gladen Sql165 voor in deuren de bouwen en misschien me oude compo set achter
The littel giant

Poa1903

Bericht door Poa1903 » do 19 mei 2016, 00:55

gedaante schreef:Voor in past 16 en achter 13 ben zelf bezig om de gladen Sql165 voor in deuren de bouwen en misschien me oude compo set achter
Werk je nog met versterkers in de panelen? Heb voorin jbl gx602 speakers, maar die kunnen niet mee met mijn speakers en subwoofer achterin. Zitten gewoon direct op de radio aangesloten. Achterpanelen heb ik nog niks, maar als daar ook geen versterker achter gaat heeft het geen zin :p

ReinderT

Bericht door ReinderT » vr 20 mei 2016, 11:39

Werk je nog met versterkers in de panelen? Heb voorin jbl gx602 speakers, maar die kunnen niet mee met mijn speakers en subwoofer achterin. Zitten gewoon direct op de radio aangesloten. Achterpanelen heb ik nog niks, maar als daar ook geen versterker achter gaat heeft het geen zin :p
Lijkt mij wel, aangezien die 150w rms zijn (uitgaande van composet en niet de midbass)
beetje radio haalt net 25w rms, 50 piek. (tenzij er een versterker in de radio zit als bijv. Pioneer MVH-280 FD, welke 100w rms doet)

Maar vermoed niet dat zn versterker achter de deurpanelen komt :wink:

Poa1903

Bericht door Poa1903 » vr 20 mei 2016, 15:19

ReinderT schreef:
Lijkt mij wel, aangezien die 150w rms zijn (uitgaande van composet en niet de midbass)
beetje radio haalt net 25w rms, 50 piek. (tenzij er een versterker in de radio zit als bijv. Pioneer MVH-280 FD, welke 100w rms doet)

Weet zelf niet echt hoe ik dat moet realiseren. Via de versterker in de kofferbak?

ReinderT

Bericht door ReinderT » vr 20 mei 2016, 15:27

Poa1903 schreef:
ReinderT schreef:
Dat is

Weet zelf niet echt hoe ik dat moet realiseren. Via de versterker in de kofferbak?
Dat is wel de plek waar de meeste mensen hem hebben liggen, en die van mij zal daar ook komen. Ik heb de versterker daar straks ook liggen. Stuur me anders een pb dan stuur ik je een foto hoe het eruit zal komen te zien ;)

Poa1903

Bericht door Poa1903 » vr 20 mei 2016, 16:17

Dat is wel de plek waar de meeste mensen hem hebben liggen, en die van mij zal daar ook komen. Ik heb de versterker daar straks ook liggen. Stuur me anders een pb dan stuur ik je een foto hoe het eruit zal komen te zien ;)
Heb momenteel 2 versterkers en een sub achterin liggen voor de hoedenplank speakers. Zou ik nóg eentje moeten hebben, mocht ik speakers in mn achterpanelen willen.

gedaante

Bericht door gedaante » vr 20 mei 2016, 19:55

Ik heb 2 versterkers 1 voor me woofer en 1 voor me composet en me hoedeplank speakers
The littel giant

naudster

Bericht door naudster » vr 20 mei 2016, 23:35

Eén 4-kanaals versterker voor je speakers en je bent klaar. Voor en achter op gescheiden kanaal.
Polished Cardetailing Gyeon, Monello en Meguiar's uit voorraad leverbaar!

JoshiVE

Bericht door JoshiVE » zo 22 mei 2016, 09:21

Poa1903 schreef:
Heb momenteel 2 versterkers en een sub achterin liggen voor de hoedenplank speakers. Zou ik nóg eentje moeten hebben, mocht ik speakers in mn achterpanelen willen.
Ik heb een 2.4 kanaalsversterker 2 x 700 w rms voor men voorste deuren en tweeters en voor men hoedenplank en dan nog en 1.2 750 rms voor de sub

En het klinkt zalig in de hoedenplank achter moet je ze gewoon goed kunnen vastzetten

Afbeelding
Crystal clear achterlichten , wit led remlicht , wit mistlicht , skytune prestatieuitlaat ,afneembare trekhaak . Phase 2 bumper, :proost: H&R schroefkit , 17 " OZ 35 jaar , zwartlederen intrieur met rood carrestiksel ,logoprojectors, en 2400 watt aan kwaliteidsaudio !

Poa1903

Bericht door Poa1903 » zo 22 mei 2016, 09:51

Klopt, dat vastzetten is inderdaad een probleempje. Heb momenteel een normale hoedenplank waar de speakers ininliggen, maar schroefjes vielen er zo uit. Af en toe hoor ik die speakers dan trillen enzo..

JoshiVE

Bericht door JoshiVE » zo 22 mei 2016, 10:04

Poa1903 schreef:Klopt, dat vastzetten is inderdaad een probleempje. Heb momenteel een normale hoedenplank waar de speakers ininliggen, maar schroefjes vielen er zo uit. Af en toe hoor ik die speakers dan trillen enzo..
Boutjes m4 met grote rondel en veiligheidsmoeren alleen hoedenplank barst naa een tijd in het midden waardoor je koffr ertegen slaat
Crystal clear achterlichten , wit led remlicht , wit mistlicht , skytune prestatieuitlaat ,afneembare trekhaak . Phase 2 bumper, :proost: H&R schroefkit , 17 " OZ 35 jaar , zwartlederen intrieur met rood carrestiksel ,logoprojectors, en 2400 watt aan kwaliteidsaudio !

1nsane

Bericht door 1nsane » zo 31 juli 2016, 22:17

Die speakers achterin in de zijpanelen zijn waardeloos maar ik had ze geupgrade met een setje pioneers, klonk al iets beter maar het is vooral de holte + constructie die compleet waardeloos is en waardoor die speakers feitelijk maar wat in de ruimte heen en weren op een dun stukkie plaatstaal..

Kortom, ovale speakers in de hoedenplank is echt geen gek idee ipv die in de achter zijpanelen want eigenlijk is die constructie ongeschikt voor fatsoenlijke speakers tenzij je een klankkast maakt en flink wat demping..

Poa1903

Bericht door Poa1903 » ma 8 augustus 2016, 20:51

Inmiddels klinkt mijn audio top met een mooie pioneer set voorin (later even foto's, heb de 20mm tweeters zelf in de kapjes gebouwd) en de set op de hoedenplank +sub.

Nu wil ik eventueel ook speakers in de achterpanelen om het af te maken, maar mijn jbl speakers van 16.5cm passen daar niet. Heb ook niet echt zin om in dat metaal te gaan zagen, dus vroeg me af wat de maat is? 10 of 13 cm?
Als niemand het hier zo weet moet ik zelf van de week even de kappen loshalen.

Voegt het veel toe om ook nog speakers toe te voegen in de achterpanelen denken jullie?

Plaats reactie