Speakers vervangen in de deur

In Car Entertainment

Moderators: Bestuur, Moderators

Plaats reactie
Hertze

Speakers vervangen in de deur

Bericht door Hertze » zo 20 maart 2016, 23:22

Beste mensen ik heb een vraagje. :-) Ik heb het volgende setje gekocht omdat de huidige niet meer functioneren:

Afbeelding

Ik heb de binnenkant van de deur eraf gehaald, maar nu weet ik niet hoe ik deze aan moet sluiten. De originele tweeter en de originele speaker is aangesloten met een connector, die zit niet op het setje die ik gekocht heb. (http://i.imgur.com/uctdADPl.jpg)

Nu kom ik het volgende tegen en vraag ik me af, als ik deze koop voor de tweeter en speaker, heb ik de ' verdeler' dan niet meer nodig? Hoe ga ik die speakers installeren? :)

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-s ... l-peugeot/#

Alvast bedankt! :-D

fistfull95

Re: Speakers vervangen in de deur

Bericht door fistfull95 » ma 4 april 2016, 13:30

De verdeler is niet nodig, je kunt ales aan elkaar verbinden. Maar ik raad dat af, want dan heb je alle tonen over alle speakers, dus ook de midden tonen over je tweeters. Dit klinkt naar mijn ervaring nergens naar.

Die verloopstukjes kun je kopen, maar je kunt ook de connectors afknippen en je draden daar aan verbinden. Even kijken wat + en - is als je dat belangrijk vind. Zo lang je ze in beide deuren hetzelfde aansluit maakt het in principe weinig uit.

naudster

Bericht door naudster » zo 10 april 2016, 15:17

fistfull95 schreef:De verdeler is niet nodig, je kunt ales aan elkaar verbinden. Maar ik raad dat af, want dan heb je alle tonen over alle speakers, dus ook de midden tonen over je tweeters. Dit klinkt naar mijn ervaring nergens naar.

Die verloopstukjes kun je kopen, maar je kunt ook de connectors afknippen en je draden daar aan verbinden. Even kijken wat + en - is als je dat belangrijk vind. Zo lang je ze in beide deuren hetzelfde aansluit maakt het in principe weinig uit.

Wauw, slechtste advies ever.

Natuurlijk maakt het wél uit wat de plus en min is.
En die "verdeler" is een filter, zodat je alleen de hoge tonen naar de tweeters stuurt, zodat ze niet overstuurt worden en dus sneuvelen.

De connectoren mag je wel vergeten, bij mij zijn ze gewoon netjes gesoldeerd rechtstreeks op de speakers. Ligt wel compleet andere bekabeling in. De originele zijn eigenlijk veel te dun om een beetje vermogen overheen te sturen.
Polished Cardetailing Gyeon, Monello en Meguiar's uit voorraad leverbaar!

ReinderT

Bericht door ReinderT » zo 17 april 2016, 15:59

Die connector is alleen handig als je een mid-bass speaker aansluit, zodra je gaat werken met tweeters is het beste om vanaf de radio naar het filter een nieuwe speakerdraad te leggen. Hier kun je dan het filter op aansluiten, welke de tweeter en de mid-bass speaker aan stuurt op het juiste wattage.
ikzelf heb ervoor gekozen om de orginele draad te laten liggen omdat mn speakers het nog deden, en als er een andere pug komt dan kan ik zo de oude speakers terugplaatsen. indien ze toch al kapot zijn kun je de oude draad gebruiken om de nieuwe aan vast te knopen en kom je zo in 1x achter de radio uit.
(wel opletten dat je 2 stukken van gelijke lengte gebruikt links/rechts)

Plaats reactie