Speaker upgrade peugeot 206

In Car Entertainment

Moderators: Bestuur, Moderators

Gijsgi

Re: Speaker upgrade peugeot 206

Bericht door Gijsgi » wo 12 oktober 2016, 11:57

Oke bedankt, dan richt ik mijn versterker wel puur op de speakers.

Kan ik trouwens beter 2-weg of 3-weg aanschaffen?
Wil het bij 2-weg ook meteen zeggen dat het niet klinkt wanneer je er geen tweetere bij plaatst?

ReinderT

Bericht door ReinderT » wo 12 oktober 2016, 12:27

Gijsgi schreef:Oke bedankt, dan richt ik mijn versterker wel puur op de speakers.

Kan ik trouwens beter 2-weg of 3-weg aanschaffen?
Wil het bij 2-weg ook meteen zeggen dat het niet klinkt wanneer je er geen tweetere bij plaatst?
2weg (coax) is prima als je de voorste speakers (hier zitten tweeters in de kappen)laat zitten (als dit aftrremarket is dan, standaard is ruk).
Versterker kan ik je nog wel aan helpen (afhankelijk van wat je in gedachten hebt aan wattage) want heb er nog 1 liggen. (Zelfs nog een pioneer radio erbij met 4x100w!)
Top tip is inferdaad om hoedenplank van dik mdf te maken, in verband met het resoneren. Je zou de eerste niet zijn waar de speakers er zo uit rammelen. (Mijn sub is net uit een 22mm mdf plaat gerammelt, alle schroeven los :mrgreen: )

Verder is het een kwestie van + op + aansluiten en een goed massapunt te maken bij de versterker.

Gijsgi

Bericht door Gijsgi » wo 12 oktober 2016, 13:11

@reindert

Misschien wel geïnteresseerd in die versterker mits die aan de specs voldoet met mijn speakers.

Vind veel positieve meningen over deze speakers:

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-s ... -speakers/

Het zijn wel 3-weg inplaats van 2 weg...

ReinderT

Bericht door ReinderT » wo 12 oktober 2016, 22:04

De reden dat ik voor 2weg zou gaan is om de hoge tonen. als deze van achteren komen klinkt het imho niet lekker (en met mij vele anderen). wat de versterker betreft: die is voldoende om dit aan te sturen. (4*120W @4Ohm/ 4x200w @ 2Ohm of subwoofer @400w).

Gijsgi

Bericht door Gijsgi » za 15 oktober 2016, 10:15

Projectje gaat van start! Achterin komt een multiplex hoedenplank met twee 6x9 speakers en in de kattenbak een versterker en subwoofer.

Voordat ik met de speakers begin wil ik eerst alle kabels leggen. Heb een aantal topics bezocht over kabels leggen maar is me niet helemaal duidelijk. Zoals ik het nu zie moet ik aan de bestuurderszijde mijn voedingskabel via het zekeringskastje onder de vloerbedekking naar achter trekken. Dan de twee x2 RCA kabels plus signaalkabeltje vanuit de radio op een of andere manier een weg zien te vinden naar de rechterzijde om het vanuit daar onder de vloerbedekking naar achter te trekken??. Neem aan dat de 2 RCA kabels elkaar niet storen?

Ik bestel gewoon de goedkoopste RCA kabels van renegade, neem aan dit niet nadelig spul is?

Gijsgi

Bericht door Gijsgi » di 25 oktober 2016, 20:28

Ondertussen zit alles erin en werkt het prima! De subwoofer is echte overkill en heb hem ook moeten terugdraaien vanuit de radio om niet doof te worden :lol: Met al een beetje een 'bassnummer'' lijkt het of je auto uit elkaar trilt, helaas heeft zo'n peugeot teveel plastic wat meetrilt :( vooral de kattenbak.

Dit topic kan sluiten.

Poa1903

Bericht door Poa1903 » do 27 oktober 2016, 10:39

Mooi dat het is gelukt! Nog foto's? En ja, de hele auto trilt mee met een sub haha.

Gijsgi

Bericht door Gijsgi » do 27 oktober 2016, 21:12

De multiplex hoedenplank ga ik nog stofferen met zwart leer en de kabels gaan natuurlijk netjes onder de mat;)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie