Kabel trekken

In Car Entertainment

Moderators: Bestuur, Moderators

Plaats reactie
Davjuh1504

Kabel trekken

Bericht door Davjuh1504 » vr 1 juli 2016, 17:58

Hey allemaal,

Ik weet dat er al zoveel onderwerpen over zijn, maar meestal staan er geen foto's (meer) bij.
Ik zelf heb een 206 (2002) met Climate control en wil graag een kabel naar de versterker achterin.
RCA leggen is prima verlopen en netjes weg gewerkt, wat ook niet zo moeilijk is.

Het weg werken van de + kabel zal ook geen probleem zijn, maar waar ik op een probleem stuit is een doorvoer gat vinden vanuit de motor ruimte naar binnen.
-De plek waar je achter de radio uit zou komen is bezet door de leidingen van de airco en het het "rubber" hierom heen is van hard plastic.
-Het kleine bolletje bij de bestaande kabel boom.. Daar kom ikzelf niet doorheen. Heb de zekeringen kast eruit gehaald en gekeken of ik er op enige manier doorheen kwam maar helaas.

Verder zie ik simpelweg geen andere plekken om hem door te voeren zonder een gat te moeten boren. Ik hoop dat Een van jullie pro's mij verder kan helpen. Anders moet het echt een bezoekje worden aan een inbouw station :(

Eventueel kan ik nog foto's posten van hoe het er allemaal uitziet.

ReinderT

Re: Kabel trekken

Bericht door ReinderT » vr 1 juli 2016, 20:15

Ik heb het laten doen kwam er ook niet uit, maar kan je wel laten zien hoe het zit, heb ook airco erin etc. helaas is de auto momenteel uit logeren, morgenmiddag komt ie terug en kan ik foto's sturen.

M1Ck3yNl

Bericht door M1Ck3yNl » za 2 juli 2016, 11:51

Ik heb toevallig vandaag alles ingebouwd. In je motor ruim aan de linker kant waar de kabelboom je auto in gaat zit er daaronder een klein rubber dopje. Van binnenuit is open te krijgen door er met een schroevendraaier en een hamer tegenaan te slaan.

Afbeelding

Ik heb in het rubber wat eruit komt een gat gemaakt en hier mijn kabel doorheen getrokken. Dan blijft het gat verder ook water dicht (wel in het motor ruim gebruiken en niet weer aan de binnenkant haha)

Afbeelding

Poa1903

Bericht door Poa1903 » za 2 juli 2016, 18:30

M1Ck3yNl schreef:Ik heb toevallig vandaag alles ingebouwd. In je motor ruim aan de linker kant waar de kabelboom je auto in gaat zit er daaronder een klein rubber dopje. Van binnenuit is open te krijgen door er met een schroevendraaier en een hamer tegenaan te slaan.

Afbeelding

Ik heb in het rubber wat eruit komt een gat gemaakt en hier mijn kabel doorheen getrokken. Dan blijft het gat verder ook water dicht (wel in het motor ruim gebruiken en niet weer aan de binnenkant haha)

Afbeelding
Wel even opletten dat je kabel dan een bepaalde dikte moet hebben, anders kom je niet door dat gat heen met een te dikke kabel!

Davjuh1504

Bericht door Davjuh1504 » ma 4 juli 2016, 11:24

Het is gelukt :D
Alleen dat dopje kreeg ik d'r niet vanaf zo, dus ik ben door het rubber van de bestaande kabelboom gegaan. Dit koste ook even wat moeite, maar uiteindelijk zit het goed en is het ook nog waterdicht vanzelf.

Thanks guys! :-D

Plaats reactie