Naam: | Frits |
Geboren: | 29-01-1976 |
Auto: | Peugeot 206 |
1.6 16v 110pk | |
Bouwjaar: | 2005 |
Frits is een echte Peugeot liefhebber in hart en nieren en dat zien we terug in zijn auto verleden waaruit blijkt dat Frits geen onbekende is in de tuningscene.
Het begon vroeger met een 106XSI. Een klein rap wagentje waarmee Frits zijn intrede in de tuningwereld maakte. Deze 106 werd compleet verbouwd. Enkele jaren later kwam de 206 op de markt en Frits twijfelde geen moment. Hij schafte een zwarte 206 GTI aan en ook deze bleef niet standaard. Destijds een van de mooiste 206jes van Nederland, waarmee hij op vele shows heeft gestaan in zowel ons land als onze zuider buren. Maar aan alles komt en eind en na een aantal jaren met de GTI te hebben gereden wilde Frits een jongere 206 en werd er een gloednieuwe zilvergrijze 206 in Griffe uitvoering aangeschaft. De meest luxe versie van de 206 met alle opties erop en eraan. Geen GTI meer, maar een vlotte 1.6 16v. Werd Frits wat braver dan? Dacht het niet…
Frits is een perfectionist. Het moet goed, anders opnieuw of helemaal niet. Dat zien we ook terug in de gebruikte items en materialen op, onder en in zijn auto.
Bij aanschaf van de 206 wist Frits al welke bodykit er op de auto zou komen. Dit zou een combinatie worden van een Esquisse Virtuel voorbumper, Esquisse Virtuel wielkast verbreders, Esquisse Virtuel sideskirts en een PAM Vision achterbumper, waarbij Frits het mistlampgat in de bumper cleande. De achterbumper en wielkast verbreders werden ook door Frits zelf aangepast om het mooi aan te laten sluiten. De P&A dakspoiler maakt het plaatje af en de wagen oogt al een stuk stoerder.
Om de auto meer smoel te geven is gekozen voor een extreme motorkapverlening tot over de plaats waar normaal het Peugeot leeuwtje pronkt. De motorkap sluit keurig aan op de FK Angel eyes koplampen. Daarnaast zijn de ruitensproeiers verhuisd naar het parafaan.
Als je dan toch zo extreem bezig bent, heeft Frits maar meteen zijn dakantenne verwijderd en is de 206 voorzien van een gladde achterklep. Aan de achterzijde zien we tevens maar liefst 4 uitlaat openingen in een eigen ontwerp RVS einddemper, welke door EPS uitlaten in Groningen is gemaakt.
Onder de wagen pronken de 17 inch ATP wielen. Deze zijn niet gemaakt voor de 206 en dus heeft Frits adapterplaten geplaatst. De Weitec Hicon GT schroefset laat de Esquisse wielkastverbreders mooi om de wielen heen vallen.
Frits heeft bewust gekozen in het begin voor de zilvergrijze 206, zodat hij een mooie duotone effect kon maken met zwart. Dit zwart komt terug in de velgen, de achterbumper, het dak, de motorkap en de lampen. Het zwart komt nog verder terug in het interieur van Frits, waar hij nog extremer bezig is gegaan dan aan de buitenkant.
Het complete dashboard, zijpanelen en a/b/c stijlen zijn namelijk compleet gladgeschuurd en in een piano lak gespoten. Daarnaast is het originele vol lederen interieur vervangen door een RC exemplaar. Het dashboard en de deurpanelen werden, evenals de dakhemel, voorzien van een mooie alcantara stof. Dit alcantara zien we tevens nog eens terug in de vorm van een motorkaphoes, alcantara parafaan en alcantara naafkappen in de velgen.
Ook aan audio geen gebrek in de wagen. En weer is er gekozen voor topkwaliteit! DLS mag de 206 van muziek voorzien met maar liefst 2 composets en 2 DLS Reference RW subwoofers. De bekisting is een compleet polyester geheel. Ook deze weer in het piano lak zwart.
Dit geheel wordt onder andere aangestuurd door een DLS Ultimate A6 versterker van maar liefst 1200 Watt!
En nu Frits? Op naar de volgende update?