Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za 30 December 2017, 20:51 

Hallo,

Ten eerste wil ik via deze weg iedereen alvast het beste wensen voor 2018!

Mijn 206 uit 2001 begint langzaam aan een beetje op te raken en ben daarom op zoek naar een andere auto. Via enkele websites kwam ik een mooie hagelwitte Peugeot 508 1.6THP Executive tegen uit januari 2012 met ongeveer 118.000 km op de teller. Na het kijken van alle foto's was ik helemaal hoteldebotel. De vraagprijs bedraagt €12.950,-.

Echter ben ik eerst wat ervaringen en bekende problemen van de 508 lijn op gaan zoeken en toen verdween dat gevoel direct. Bij een flinke regenbui werd al geadviseerd om je kofferklep voorzichtig open te doen anders creëerde je een waterval welke zo je kofferruimte inging. Nu is dit niet heel erg en valt er prima mee te leven, een ander probleem wekte meer zorgen op.

Op veel fora en zelfs bij Tros Radar kwamen veel dezelfde klachten binnen over de 1600 THP motor. De motor zou soms na 40.000 km al zo erg vervuild zijn dat de gehele motor vervangen moest worden. Na vervangen bleek het probleem soms zelfs gewoon weer terug te komen. Distributiekettingen die na een aantal 10.000 km's 5 cm langer zijn geworden en een hoog olieverbruik (1 liter op 1000 km).

Ik heb nog niet de onderhoudshistorie van de auto kunnen bekijken. Zouden jullie het aanraden om de auto (als deze na proefrit ed. nog steeds bevalt) te kopen? Ik ben namelijk een beetje angstig geworden voor een auto met een enorme kostenpost.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur